السبت، ١١ ديسمبر ٢٠١٠

نرمى إسرائيل فى البحر

تم نشر هذا المقال فى منتدى الدى فى دى العربى فى 2 - 6 - 2010

أيام آخر الرجال و آخر أيام الكرامة العربية الزعيم الراحل جمال عبد الناصر فى خطاب شهير قال جملته التى صارت مثلا ً أنه علينا ( أن نرمى اسرائيل فى البحر ) قعدنا سنين كتير نتريق على الزعيم الراحل و نعايره على هزيمة 67 ( و فى الواقع بنعاير نفسينا ) رغم أن خسائر 67 ماتعدتش 1/4 اللى عمله مبارك فى مصر فى 30 سنة .
أثبتت الأيام أن ناصر كان على حق مافيش حل يمشى مع اسرائيل غير رميها فى البحر مش بالمعنى الحرفى يعنى و لكن ابادة شعب اسرائيل ... ايوة انتا ما سمعتش غلط رغم كل ما أؤمن به من حرية و عدالة و مساواة ده شعب ما ينفعش معاه غير الإبادة الجماعية لا تقولى حدود 67 و لا قرارات مجلس الأمن رقم كام و لا نحاربهم و نرجع فلسطين لا لا لا لا لا كل ده ما ينفعش معاهم دول تخش عليهم تبيدهم و تدفنهم فى مدافن جماعية او ترميهم فى البحر بستاتهم و شيوخهم و أطفالهم لأن ستاتهم شايلة سلاح زى رجالتهم مش زى ستاتنا بتهتم ببيتها او مستقبلها و أطفالهم بيتعلموا يشيلوا سلاح من اولى حضانة مش زى أطفالنا بيروحوا يلعبوا و يهزورا دول بيرضعوا كره و يتفطموا على حقد و بيفطروا كل يوم الصبح زقوم على حنظل و شيوخهم مش زى شيوخنا بيقضوا آخر و أحلى أيام حياتهم يترددوا على دار عبادة او يقابلوا من تبقى من رفاقهم على المقهى دول شيوخ بيقعدوا يسترجعوا كام مذبحة شاركوا فيها او خططوا لها بيقعدوا مع أحفادهم يكتبوا وصاياهم الأخيرة عن بغض الآخر و سبل تدمير العالم !
صدقونى انا مابهزرش دى آخر حاجة انا مقتنع بيها دلوقت ده شعب ماينفعش معاه إلا الإبادة الجماعية .
حتقولى دول متقدمين دول بياخدوا نوبل دول على قمة الحضارة حقول لك معلش فهمتهم غلط كل شعوب العالم بتتعلم و تنتج عشان تفيد الحضارة الإنسانية دول لأ ... دول عاوزين يوصلوا لمنتهى القوة و بس تولع الأرض على اللى فيها .
بعد مذبحة قافلة الحرية أمس أصبحت مؤمنا ً بذلك أشد الإيمان و بادعى ربنا انى ما قابلش اى اسرائيلى غير فى وقت حرب لإنى لو شوفت اسرائيلى فى اى مكان مش حضربه او اعتدى عليه انما حادبحه ... حانحره نحر من الأذن للأذن ، اوعى حد يقول لى انى بقيت سادى او تحولت لدراكولا فجأة انا فقط باتعامل مع عدوى بالطريقة اللى يفهمها .
اوعى حد برضه يقولى ماهو انتا بتنزل لمستواه و بقيت سفاح زيه برضه حاقول لك لأ دول استثناء لكل قاعدة دول لا فارق معاهم لا إسلام و لا مسيحية و لا يهودية و لا كفرة حتى احنا لو فى فيلم خيال علمى و نزلت علينا كائنات فضائية من طراز فيلم " يوم الإستقلال " او " هجوم المريخ " مش حايعملوا فينا زى ما بيعملوا فينا الإسرائليين .
دول خطر على كوكب الأرض مش على فلسطين و العرب انا مش عارف ازاى واحد ينام على سريره و هو عارف ان جاره سفاح و مسجل خطر و مغتصب و الحكومة مش قادرة عليه ؟؟؟؟!!!!! ينام أزاى و جاره ده ممكن ينط له من الشباك يدبح عياله الصغيرين فى فرشتهم و بعدين يدبحه هوا و بعدين يغتصب مراته و بعدين يدبحها و فى الأخر خالص يولع فى البيت !!!! فيلم رعب اهو هابط و من الدرجة الثالثة مش حايجيب 3 جنيه و نص
طبعا ً كل واحد و رأيه اللى يقولى حلول سلمية و اللى يقولى مفاوضات كل واحد حر فى رأيه انا ليا الشواهد ما بين التاريخ و علامات المستقبل اسرائيل مالهاش غير الحدف فى البحر .

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

ترمى إسرائيل فى البحر؟؟
ده بُعدك يا ابن المتناكة
الكلام إللي انت كاتبه ده دليل على المستوى الفكري الوسخ إللي انت وأهلك جايين منه
كس أمك وكس أم أي إبن شرموطة عايز يرجعنا 50 سنة لورا
روح غزة إتناك في طيظك من حبايبك الفلسطيظيين